Lastik Etiketlerini Okuma

Lastik Etiketlerini Okuma

Oto Lastik Etiketleri

lastik etiketleri

Oto Lastik etiketleri ne ifade ediyor?

Temmuz 2012 tarihinden itibaren tüm Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanan lastik etiketleme uygulaması tüketicilerin daha bilinçli tercihlerde bulunmasına yardımcı olmayı amaçlıyor. Her bir etiket o lastik ile ilgili bazı temel performans değerleri hakkında bilgi veriyor. Oto Lastik etiketleri kullanıcılara lastik alırlarken daha bilinçli bir seçim yapmalarına yardımcı oluyor.

Lastik etiketleri 3 temel kritere göre karşılaştırılabilir.
1-) Yakıt tüketimi :
Bu diyagrama bakarak lastiklerin yakıt tüketimini nasıl etkilediği görülebilir.
Yakıt tasarrufu en fazla olan A sınıfı olarak adlandırılır, en az olan ise G sınıfı olarak adlandırılır.
Lastikler binek araçlarda %20, ağır vasıtalarda %35 oranında yakıt tüketimine etki eder. Aralarında bir derece fark olan lastiklerde örneğin A sınıfı yakıt tüketimi olan bir lastik ile B sınıfı yakıt tüketimine sahip bir lastik arasında otomobillerde %2,5-3,5 , ağır vasıtalarda ise %5-8 arasında yakıt tasarrufu farkı vardır.
Örneğin yılda karışık zeminde 20.000 km yol yapan bir sedan araçta C sınıfı etiketi olan bir lastik yerine B sınıfı etiketi olan bir oto lastik tercih edilirse %3,35 daha az yakıt tüketerek 45,5 litre yakıt ve 108,4kg CO2 tasarrufu sağlanmış olur.
2-) Islak tutunma (Fren Mesafesi) :
Bu diyagramda lastiğin ıslak zeminde fren performansını derecelendirilmektedir.
A sınıfı en güvenli (en kısa mesafede durma), G sınıfı en güvensiz ( en uzun mesafede durma) olarak nitelendirilir.
Islak zeminde tutunma, bir lastiğin en önemli güvenlik özelliklerinden biridir. Islak zeminde mükemmel tutunma, yağışlı havalarda araç kullanırken daha kısa fren mesafesi anlamına gelir.
Örneğin standart bir C sınıfı sedan otomobilde C sınıfı bir lastik B sınıfı lastiğe göre 2.6 metre daha uzun mesafede durur. Bu oran A sınıfı ile G sınıfı arasında 18 metreye kadar çıkmaktadır.
3-) Gürültü seviyesi (dış ses):
Bu diyagram lastiğin ses seviyesini desibel olarak gösterir. Gösterilen değerler sürücünün algılayacağı iç ses değil gürültü kirliliğine yol açan dış sestir.
Bir çizgi Avrupa Birliği standartlarına göre sessiz lastik olarak ifade edilir. 2 çizgi standartların üzerinde olup bir çizgiye göre dış ortama iki kat daha fazla ses yayar. 3 çizgi ise bir çizgiye göre dış ortama 4 kat daha fazla ses yayar.